אחד הרכיבים היקרים ביותר ברכוש המשותף מבחינת תחזוקה שוטפת הוא המעליות. כדי להגן על ועדי בתים מול התקשרויות מחייבות, יקרות וארוכות טווח בתחום זה הותקנו הגבלות חשובות:
בצו הפיקוח על מצרכים ושירותים – התקנת מעליות ומתן שירות למעליות, תשמ"ד-1984 נקבע, שלא ייכרת חוזה חדש בדבר מתן שירות למעליות, לתקופה העולה על 12 חודשים, אלא אם כן שמורה בו הזכות הבלתי מותנית של ועד הבית לסיים את החוזה בכל עת, לאחר תום תקופה של 12 חודשים ממועד החתימה על החוזה. סיום החוזה ייעשה על ידי מתן הודעה מוקדמת בכתב של שלושה חודשים לפחות, מבלי שלנותן השירות (כלומר חברת תחזוקת המעלית) תהיינה זכויות כלשהן כלפי נציגות הבית בשל הסיום המוקדם של חוזה השירות, למעט דמי השירות המגיעים לו בעד תקופת השירות עד לסיומו המוקדם של חוזה השירות. הוראות אלה חלות גם על חוזה מתחדש או חוזה המאריך תוקפו של חוזה קיים. נקבע, שהוראות אלה הן קוגנטיות ואין להתנות עליהן או לסייגן. הסיבה לכך היא, שהוראות אלה נועדו להגן על הצד החלש, כלומר ועד הבית, מול הצד החזק, שהוא, במקרה זה, החברות, שמספקות שירותים למעליות.
עוד מומלץ לפנות לכמה גורמים לקבלת הצעות מחיר ויש הבדלים גדולים מאוד בין החברות השונות.